söndag 24 januari 2010

En jävligt sen update... - 24/01

Fredag 22/01
På B&B:n som vi spenderade natten på efter spelningen i Genova, Italien blev vi serverade århundradets frukost! Efter en kort (i jämförelse med den vi gjorde i onsdags) körning på 3 timmar från Genova anlände till den lilla alpstaden Feldkirch i västra Österrike i tid. Min vän, tillika arrangör för kvällen, Enno mötte upp oss och visade oss runt på spelstället Graf Hugo. När vi kommer in i backstagerummet på övervåningen möttes vi av en grym syn i kylskåpet; 1 ½ halvt flak öl och massvis med läsk - FUCK YES!

Under kvällen blev det lite väl mycket öl för min del då islänningarna söp mig under bordet. Jag tog en taxi till hotellet vi skulle sova på runt 2-tiden, och pratade med chauffören på min otroligt dåliga tyska. När jag var framme vid hotellet visste jag inte att jag kunde öppna ytterdörren till hotellet (som var låst) med min rumsnyckel, utan jag ringde helt sonika på ringklockan och sa, även denna gången på dålig på tyska, att jag hade ett rum på hotellet. Det tog mig säkert en minut att lista ut vad mitt rumsnummer hette på tyska. När jag väl kom in låg det en stor hund, tror det var en Sankt Bernhard (orkar inte stava rätt, om det nu är felstavat, heh...) - jag kommer ihåg att jag tänkte "Eh, är det en prydnadshund?" samtidigt som jag, full som fan, letade efter mitt rum.


Lördag 23/01
Tillbaka till Italien och den minsta staden under hela turnén; Bruneck med sina ~15 000 invånare! Ironiskt nog var detta det största spelstället under turnén. Maurice, arrangören för kvällen, var skrämmande lik Jesus. Bra skit alltså. Ikväll tänkte jag mig inte supas under bordet, så jag gick till mitt hotellrum och la mig i badkaret till tonerna av Eluvium. Finns det något bättre än att ta ett bad?!


Söndag 24/01
Vaknade lite för tidigt, det positiva var dock att jag vaknade av ett väldigt fint sms. När jag väl klev upp ur sängen vid 11 ville jag äta lite frukost och utforska den lilla byn bredvid Bruneck som hotellet låg i. Döm av min förvåning när jag frågade folk (återigen på min knackliga tyska - då staden var österrikiskt för ca. 200 år sedan pratar nästan alla i området både tyska och italienska) om det fanns någon matbutik som var öppen; "Nein." var svaret jag fick från de få personerna jag frågade... VAD FAN ÄR GREJEN MED DET LIKSOM?!

Nu avslutade bandet precis sin spelning på Zuni i Ferrara, även det i Italien. Vi åt någon slags buffé när vi kom hit, men nu kommer vi att få en riktig middag. Jag är jävligt hungrig alltså. Nåväl, i inlägget ovan kommer lite blandade bilder, både från min telefon, från en bandmedlems kamera och från min riktiga kamera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar