fredag 29 januari 2010

Oj...

Tiden går fort när man har roligt sägs det. Uppenbarligen så fort att jag inte har hunnit blogga sedan i måndags. Dock har senaste veckan knappast varit speciellt rolig; I tisdags i Budapest bröt sig någon in i turnébussen, när jag vaknade upp dagen därpå hade jag fått en ögoninfektion på vänstra ögat. Livet som turnéledare kunde varit bättre...

Nåväl; Hugo, en vän från Stockholm, som nu pluggar i Prag, kom ner till Ungern i måndags för att umgås och kika på bra musik. Red Rocket Music Club som vi skulle spela på låg i ett slumkvarter i Györ, en stad med c.a. 130 000 invånare. 17 betalande åskådare, svinkallt ställe, äcklig mat (blaskig pizza) etc. Värdelöst! Förbandet i Györ skulle även vara förband dagen därpå i Budapest, så vi sov hos bandmedlemmarna. Jag och Hugo sov hos den otroligt trevlige bassisten. Då det var ca. 1,5 timmes körning från Györ till Budapest på tisdagen kunde vi sova länge, och sedan dessutom upptäcka Budapest. Tisdagens insikt; Budapest = Kallt.

I onsdags gjorde bandet är riktigt bra spelning i Wroclaw, Polen. Troligtvis den bästa under turnén. Vi fick det hittills största gaget och sålde skivor som aldrig förr. Men att ta sig dit från Budapest var inte kul. Inte kul alls faktiskt. Otroligt lång körning, som mestadels var på dåliga vägar. I Slovakien blev vi stoppade av en polis, han tyckte vi körde för fort och passade även på att påpeka att våra billjus inte fungerade; "In Europe, you drive with your lights turned on!"

Gårdagen i Berlin hade alla möjligheter i världen att bli ett kanongig. Jag menar; BERLIN(!) Spelstället var dessutom skitbra och arrangörens andra spelningar brukar oftast vara ganska fullproppade, men igår kom det enbart ~25 personer.

Idag hade vi ännu en kort körning. Destination: Leipzig. Så vi kunde återigen sova länge och nu upptäcka Berlin. Vi åt döner och drack kaffe på Starbucks. Bra skit alltså. Nu sitter jag på Paris Syndrom, kvällens spelställe, som är ett otroligt fint och fräscht kafé/konsthall.

Just nu vill jag faktiskt mest att detta ska ta slut... börjar bli jobbigt att i princip enbart lyssna på isländska 24/7... vi har desustom inte någon spelning imorgon eller på söndag. Jag hoppas även att Kroatien och Island vinner sina respektive semifinaler i EM-mästerskapet i handboll som spelas i Österrike just nu så att Kroatien kan ta hem guldet mot just Island på söndag, hehehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar