tisdag 19 januari 2010

London 19/01

Efter en lång och underbar måndag (och helg för den delen...) känns det ganska givet att lägga sig innan midnatt då man måste vakna innan 7 morgonen därpå. Men inte jag - ni som känner mig är kanske inte så förvånade. Satt istället uppe och konverterade filmer och serier till min iPod.

Vaknade av att min far sa "jel jos spavas?" i telefonens andra ände. Han undrade om jag fortfarande sov. Uppenbarligen inte, men jag hade nästan försovit mig. På med kläderna. Borsta tänderna. Och så vidare. Blev dock ingen frukost. Kom till Stansted ca. 30 minuter för tidigt - helt otroligt! Möttes av ett grått London. Däremot var det hela sju plusgrader. Jämför det med -24 i Arvika för bara två veckor sedan. Sjukt! På tal om ingenting så är London är lite för stort för min smak. Göteborg är så där alldeles lagom. Lagom är bäst!

Det ena förbandet, engelska Codes in the Clouds (som jag remixade under mitt höstprojekt) ska precis gå på scen. Jag dricker en öl och säljer tröjor samt skivor. Sålt två skivor hittills och fått prata med deras skivbolagsdirektör. Trevlig kille face-to-face. Fick över nätet intrycket att han var väldigt arrogant. Kul att motsatsen bevisades! Han tyckte dessutom att mina remix var en av de bättre som bandet hade fått in (alla låtarna kommer att hamna på en remix-skiva som släpps genom samma skivbolag. När vet jag dock inte.) Kvällens arrangör är en otroligt vänlig kille som ursprungligen kommer från Brasilien. Kommer hela tiden förbi och frågar om allting är okej och om man behöver hjälp med något. Det är så arrangörer ska vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar